W zależności od pojemności minutowej serca, podwyższony układowy opór naczyniowy może być widoczny nawet wtedy, gdy średnie ciśnienie tętnicze jest tak niskie jak 60 mm Hg. Alternatywne strategie u tych krytycznie chorych pacjentów obejmują walwuloplastykę balonową i dożylną terapię inotropową. Oczywiście balonowa plastyka zastawki może poprawić obszar zastawki aortalnej i zmniejszyć gradient przezskórkowy, ale wynikająca z tego poprawa pojemności minutowej serca jest ograniczona, nawet u pacjentów z wstrząsem kardiogennym.9,32 Ta ograniczona poprawa, oprócz wysokiego odsetka powikłań oraz potrzeba wysoko wyspecjalizowanych lekarzy i placówek, wyklucza powszechne stosowanie tej procedury. Dobutaminę badano podczas echokardiografii wysiłkowej u pacjentów z ciężkim zwężeniem aortalnym i zmniejszoną frakcją wyrzutową i uważa się ją za bezpieczną u pacjentów bez choroby wieńcowej. Jednak u pacjentów z chorobą niedokrwienną serca (taką jak większość pacjentów w naszym badaniu) występuje zwiększona liczba powikłań, w tym arytmie i prowokacja niedokrwienia mięśnia sercowego. Dlatego uważamy, że dobutamina jest względnie przeciwwskazana w wielu z tych pacjentów. Inne czynniki, takie jak milrinon, nie były stosowane w tym środowisku, a także mogą być dość drogie (około 400 USD dziennie). 34 W przeciwieństwie do tego, nitroprusydek jest bezpieczny, niedrogi (około 4 USD dziennie) 34 i wysoce skuteczny w leczeniu, i jedyny sprzęt do monitorowania hemodynamicznego, którego wymaga, jest powszechnie dostępny.
Uważamy, że nitroprusydek ma dwa ważne zastosowania kliniczne w tej populacji pacjentów. U ciężko chorych pacjentów, którzy kwalifikują się do zabiegu chirurgicznego, może pozwolić na optymalizację czynności serca przed wymianą zastawki. U pacjentów, którzy nie są kandydatami do operacji lub u tych, którzy nie zdecydują się na operację, nitroprusydek może służyć jako pomost do efektywnego schematu doustnych leków rozszerzających naczynia – mianowicie inhibitorów konwertujących angiotensynę lub diazotan izosorbidu w połączeniu z hydralazyną; udowodniono, że terapie te zmniejszają zachorowalność i śmiertelność u pacjentów z zastoinową niewydolnością serca.11,35,36
Nasze wyniki nie powinny być uważane za mające zastosowanie do pacjentów z ciężką stenozą aortalną, którzy mają normalną funkcję lewej komory. Ponieważ normalna komora jest znacznie mniej wrażliwa na obciążenie następcze niż komora z zawałem, potencjalne korzyści z nitroprusydku mogą zostać zmniejszone, a ryzyko może wzrosnąć. Jednak ważność tego problemu jest niejasna, ponieważ inwazyjne badania hemodynamiczne sugerują, że nitroprusydek jest dobrze tolerowany nawet u takich pacjentów.
Wyniki naszych badań mają znaczenie kliniczne, ponieważ były badaniami rzeczywistymi . Jedynym kryterium wykluczającym było niedociśnienie, które wyklucza podawanie nitroprusydku. Nie było ograniczeń dotyczących przyczyny dysfunkcji lewej komory, charakteru współistniejącej zastawkowej choroby serca lub jakiegokolwiek aspektu choroby wieńcowej, w tym zawału mięśnia sercowego. Dlatego uważamy, że nasze wyniki można bezpiecznie stosować u praktycznie wszystkich pacjentów bez niedociśnienia, którzy spełniają kryteria zastosowane do włączenia do badania.
Wiele uwagi poświęcono leczeniu zastawki zwężeniowej u pacjentów z ciężkim zwężeniem zastawki aortalnej i zastoinową niewydolnością serca; jednak nasze wyniki wskazują, że dysfunkcja komorowa odgrywa ważną rolę w dekompensacji u tych pacjentów Uważamy, że nasze badanie dostarcza dowodów na poparcie ponownego rozważenia konwencjonalnego myślenia na temat stosowania leków rozszerzających naczynia krwionośne u pacjentów z ciężkim zwężeniem zastawki aortalnej i obniżoną funkcją komory. Konkretnie, nasze wyniki wskazują, że podawanie nitroprusydku pacjentom z ciężkim zwężeniem zastawki a ciężką skurczową dysfunkcją lewej komory radykalnie poprawia pojemność minutową serca i ma minimalne skutki uboczne. Biorąc pod uwagę tę poprawę czynności serca, ci krytycznie chorzy pacjenci mogą ostatecznie przejść wymianę zastawki aortalnej lub otrzymać skuteczną doustną terapię rozkurczającą naczynia.
[podobne: kokcydia, szpital bródnowski rejestracja, profi med ]
[hasła pokrewne: podskórne gule, troponina normy, kokcydia ]

0 thoughts on “Nitroprusside u chorych krytycznie chorych z dysfunkcją lewej komory i zwężeniem zastawki aortalnej ad 7”