Hoberman i in. (Wydanie z 16 stycznia) przypisują niewielki wpływ ultrasonografii nerek na leczenie kliniczne zakażeń układu moczowego z gorączką na powszechne stosowanie ultrasonografii prenatalnej. Jednak doniesienia i zdjęcia z ultrasonografii wewnątrzmacicznej są często niedostępne, a ryzyko braku istotnej klinicznie obturacyjnej zmiany, zważywszy na historię prawidłowych wyników ultrasonograficznych przedurodzeniowych, nie zostało ustalone2.
Na przykład niedrożność połączenia moczowodowo-płciowego jest powszechnie diagnozowana w okresie prenatalnym. Jednak w erze przed ultrasonografią, 27 procent pacjentów z takimi przeszkodami z infekcją dróg moczowych, 3 i zaburzenie mogą być pominięte bez rutynowej ultrasonografii nerkowej. Częstość występowania kamienia nerkowego wzrasta wśród dzieci, 4 i pacjenci z tym schorzeniem mogą być nosicielami infekcji dróg moczowych. Rozpoznanie jest zwykle wykonywane przez ultrasonografię, co prowadzi do dalszej oceny. Biorąc pod uwagę nieinwazyjną naturę ultrasonografii i możliwość zidentyfikowania potencjalnie możliwej do skorygowania przyczyny infekcji, uważam, że ultrasonografia nerek powinna nadal być częścią rutynowej opieki nad dziećmi z pierwszym epizodem gorączkowego zakażenia dróg moczowych.
Akira Nishisaki, MD
Centrum Medyczne Maimonides, Brooklyn, NY 11219
[email protected] com
4 Referencje1. Hoberman A, Charron M, Hickey RW, Baskin M, Kearney DH, Wald ER. Badania obrazowe po pierwszym gorączkowym zapaleniu dróg moczowych u małych dzieci. N Engl J Med 2003; 348: 195-202
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
2. Auringer ST. Aktualizacja uroradiologii dziecięcej. Urol Clin North Am 1997; 24: 673-681
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
3. Snyder HM III, Lebowitz RL, Colodny AH, Bauer SB, Retik AB. Niedrożność ujścia moczowodu u dzieci. Urol Clin North Am 1980; 7: 273-290
Web of Science MedlineGoogle Scholar
4. Kroovand RL. Kamica dziecięca u dzieci. Urol Clin North Am 1997; 24: 173-184
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
Zalecenie skupienia badań obrazowania na cystouretrografii, gdy popłynięcie pęcherzowo-moczowodowe obserwuje się u 39 procent dzieci, podczas gdy uszkodzenie nerek obserwuje się w 15 procentach (38 procent z nich nie ma wypróżnienia pęcherza moczowego), jest trudne do naśladowania. Na podstawie 302 cystouretogramów oddania moczu, 16 dzieci zostało zidentyfikowanych jako mających zarówno pęcherzowy odpływ, jak i bliznowacenie nerek. To odkrycie sugeruje, że obecność odpływu pęcherzowo-moczowodowego nie identyfikuje podatnej podgrupy dzieci. Ponadto u 10 dzieci z bliznowaceniem nerek nie obserwowano refluksu pęcherzowo-moczowodowego. W związku z tym nie można wykluczyć, że u dziecka wystąpi uszkodzenie nerek na podstawie braku odpływu pęcherzowo-moczowodowego. Rzeczywiście, systematyczna analiza i metaanaliza moich kolegów i I1 nie wykazała związku między odpływem pęcherzowo-moczowodowym a uszkodzeniem nerek.
Ponieważ powikłania infekcji dróg moczowych są związane z uszkodzeniem nerek, wydaje się nielogiczne zalecić cystouretrografię, badanie inwazyjne z dużym obciążeniem promieniowaniem, dla dzieci ze sprawdzoną infekcją dróg moczowych Byłoby bardziej logiczne, gdyby autorzy zalecili albo brak obrazowania (z czym zgadzam się), albo (jeśli klinicysta nie jest zadowolony z rezygnacji z wszystkich procedur obrazowania), skanowanie za pomocą kwasu dimerkaptobursztynowego w celu identyfikacji blizn w nerkach po sześciu miesiącach. Taka strategia skupiałaby się na potencjalnie podatnej grupie dzieci, które wymagałyby mikcji głosu z pustymi przestrzeniami.
Isky Gordon, FRCP
Great Ormond Street Hospital for Children, Londyn WC1N 3JH, Wielka Brytania
i. [email protected] ucl.ac.uk
Odniesienie1. Gordon I, Barkovics M, Pindoria S, Cole TJ, Woolf AS. Pierwotny odpływ pęcherzykowo-moczowy jako predyktor uszkodzenia nerek u dzieci hospitalizowanych z zakażeniem dróg moczowych: systematyczny przegląd i metaanaliza. J Am Soc Nephrol 2003; 14: 739-744
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
W jaki sposób identyfikacja dzieci z refluksem poprawiła wyniki. Jeśli celem profilaktyki przeciwdrobnoustrojowej jest zapobieganie infekcjom dróg moczowych i bliznowaceniem, ile dzieci miało nawracające infekcje dróg moczowych. Ponieważ Hoberman i in. założyć, że refluks jest czynnikiem ryzyka odmiedniczkowego zapalenia nerek, ile spośród 190 dzieci z ostrym odmiedniczkowym zapaleniem nerek potwierdzonych refluksem, a ile z ujemnymi wynikami scyntygraficznymi.
Większość dzieci z zakażeniami dróg moczowych w badaniu Hobermana i in. (61 procent) nie miało refluksu. W jednym prospektywnym badaniu prawdopodobieństwo ewentualnego rozwoju blizn było niezależne od stanu refluksu.1 Jednak w badaniu Hobermana i wsp. Tylko dzieci z refluksami otrzymały profilaktykę przeciwdrobnoustrojową. Czy autorzy zakładają, że ostre odmiedniczkowe zapalenie nerek bez refluksu jest mniej zapalne lub, że dzieci bez refluksu są mniej podatne niż te z refluksem, aby mieć nawrót. Ponieważ blizny nie były rozległe, dlaczego zaleca się wykonanie cystouretrografii oddawania moczu u wszystkich małych dzieci z początkową infekcją gorączki dróg moczowych i prawidłowym ultrasonogramem.
Ronald Kallen, MD
Children s Memorial Hospital, Chicago, IL 60614
[email protected] edu
Odniesienie1. Rushton HG, Majd M, Jantausch B, Wiedermann BL, Belman AB. Blizny nerek po refluksie i nierefluksowym odmiedniczkowym zapaleniu nerek u dzieci: ocena za pomocą scyntygrafii 99mtechnet-dimerkaptosukcyny kwasu bursztynowego. J Urol 1992; 147: 1327-1332 [Erratum, J Urol 1992; 148: 898.]
Web of Science MedlineGoogle Scholar
Odpowiedź
Autorzy odpowiadają: Wykonanie cystouretrografii mikcyjnej u małych dzieci z gorączkowym zapaleniem dróg moczowych pozwoli zidentyfikować osoby z pęcherzowo-moczowodowym refluksem, które są kandydatami do profilaktyki przeciwdrobnoustrojowej. Jak stwierdziliśmy w naszym artykule, cystouretrografografia oddawania moczu jest zalecana na podstawie dotychczas nieudowodnionego założenia, że ciągła profilaktyczna terapia przeciwdrobnoustrojowa jest skuteczna w zmniejszaniu częstości występowania reinfekcji i bliznowacenia nerkowego. Zastosowaliśmy profilaktykę przeciwdrobnoustrojową u dzieci z refluksem w ogóle, niezależnie od ich wstępne wyniki scyntygrafii, ponieważ stanowiło standard opieki we wszystkich uczestniczących instytucjach. Badania obrazowe przeprowadzono w ramach większego randomizowanego badania klinicznego porównującego leczenie ambulatoryjne z leczeniem szpitalnym u dzieci z pierwszą infekcją gorączkową dróg moczowych.
Odnośnie dr Dodatkowe pytania Kallena, częstość powtórnego zakażenia nie różniła się istotnie pomiędzy dziećmi z refluksem a dziećmi bez refluksu (8 z 117 [6,8 procent] i 1
[więcej w: usg barku warszawa, mariusz wlazły facebook, rehabilitacja pourazowa ]
[hasła pokrewne: szpital tochtermana radom, mariusz wlazły facebook, zapalenie mieszkow wlosowych ]

0 thoughts on “Obrazowanie Badania po pierwszym gorączkowym zapaleniu dróg moczowych u małych dzieci”