Ich wykluczenie poprzez projekt przerwania w naszym badaniu miałoby tendencję do przeceniania skuteczności hydroksychlorochinonu i do niedoceniania jego toksyczności.33 Chociaż wyniki mają zastosowanie do pacjentów, takich jak ci, którzy weszli do badania, mniej dramatyczne wyniki zarówno pod względem skuteczności jak i toksyczności mogą zostały uzyskane przy użyciu bardziej tradycyjnego projektu z randomizacją. Niemniej jednak, badania dotyczące stosowania środków przeciwmalarycznych w reumatoidalnym zapaleniu stawów sugerują, że hydroksychlorochina jest dobrze tolerowana i że wycofanie się z leczenia z powodu działań niepożądanych jest niezbyt częste.34, 35 Również środki przeciwmalaryczne są zwykle stosowane jako uzupełnienie innych metod leczenia układowego. toczeń rumieniowaty, taki jak niesteroidowe środki przeciwzapalne i miejscowe lub ogólnoustrojowe kortykosteroidy, 1, 2, 4, tak że można oczekiwać, że klinicyści będą kontynuować leczenie pacjentów z chorobą środkami przeciwmalarycznymi przez dłuższe okresy. Wyniki są zgodne z przyjętym przekonaniem klinicznym, że środki przeciwmalaryczne są skuteczne w leczeniu tocznia rumieniowatego układowego i odkryciami w poprzednim niekontrolowanym przypadku.2.26,26. Wyniki retrospektywnego kontrolowanego badania Rudnickiego i wsp.1 są niezwykle podobne do te zgłoszone tutaj. Zauważyli, że środki przeciwmalaryczne znacząco hamują rozwój nowych obiektywnych objawów klinicznych aktywności choroby. Nie spodziewaliśmy się poważnej różnicy w częstości występowania poważnych zaostrzeń choroby między obiema grupami, ponieważ próbka była mała, okres półtrwania w fazie eliminacji leku długi, a badanie trwało tylko sześć miesięcy. Wystąpił sześciokrotny wzrost liczby ciężkich zaostrzeń choroby u pacjentów losowo przydzielonych do grupy placebo, a trzy z pięciu ciężkich zaostrzeń w tej grupie były głównymi konsekwencjami klinicznymi. Chociaż środki przeciwmalaryczne uważano za skuteczne w łagodnym zapaleniu w toczniu rumieniowatym układowym, można sobie wyobrazić, że ich ogólny efekt może być wystarczający do kontrolowania co najmniej częściowo procesów zapalnych, które uważa się za najpoważniejsze. Konieczne są dalsze badania, aby dokładnie odpowiedzieć na to pytanie.
Wyniki tego randomizowanego badania przerwania leczenia sugerują, że pacjenci, u których toczeń rumieniowaty układowy jest nieaktywny lub słabo aktywny, ale stabilni po długotrwałym leczeniu hydroksychlorochiną, mają mniejsze szanse na pojawienie się nowych objawów choroby lub nawrót lub zwiększenie aktywności istniejących objawów, jeśli nadal będą przyjmować ten lek. Wyniki te potwierdzają kliniczne przekonanie, że hydroksychlorochina może utrzymywać kliniczne wygaśnięcie układowego tocznia rumieniowatego.
Jesteśmy wdzięczni Pani Barbarze za fachową pomoc w przygotowaniu manuskryptu; dr Williamowi Gersteinowi i dr. Ralphowi Kernowi za ich współpracę w określeniu odpowiednio dermatologii i wyników neurologicznych; oraz Iainowi Blair, lekarzowi medycyny z Winthrop Laboratories, Sterling Drug, Kanada, za dostarczanie tabletek aktywnych i placebo hydroksychlorochinonu.
Finansowanie i ujawnianie informacji
Zwróć się z prośbą o przedruk do Dr. Johna Esdaile, Montreal General Hospital, 1650 Cedar Ave., Montreal, PQ H3G 1A4, Kanada.
Wspierany przez dotację (5-265-87) od Stowarzyszenia Arthritis Society of Canada i dotację z Lupus Society of Quebec Winthrop Laboratories, Sterling Drug, Canada, dostarczył badany lek. Dr Esdaile jest Starszym Badaczem Badawczym Fonds de la recherche en santé du Québec. Dr Senécal jest naukowcem zajmującym się badaniami klinicznymi kanadyjskiego towarzystwa artretyzmu.
Author Affiliations
* Członkowie kanadyjskiej grupy badaczy hydroksychlorochinonu byli: Centrum metod: Vivian Bykerk, MD, John Sampalis, Ph.D., i John M. Esdaile, MD, MPH, Montreal General Hospital, McGill University. Badacze kliniczni; Denis Choquette, MD, i Jean-Luc Senécal, MD, Notre Dame Hospital, University of Montreal; Vivian Bykerk, MD, i Deborah Danoff, MD, Montreal General Hospital, McGill University; C. Douglas Smith, MD, Ottawa General Hospital, University of Ottawa; Alfred Cividino, MD, Hamilton Civic Hospital, McMaster University; i C. Kirk Osterland, MD, i Carol Yeadon, MD, Royal Victoria Hospital, McGill University.

[patrz też: gyncentrum katowice, elektoralna dental clinic, mikrocytoza ]

0 thoughts on “Randomizowane badanie wpływu wycofania siarczanu hydroksychlorochinonu w toczniu rumieniowatym układowym ad 6”