W erze ograniczonych zasobów opieki zdrowotnej podejście to jest jednak coraz bardziej nie do utrzymania. Osoby płacące za opiekę nad pacjentami z rakiem piersi mogą wskazywać na wysokie koszty uzyskania dodatkowego roku życia o skorygowanej jakości, próbując zniechęcić do standardowego stosowania chemioterapii u kobiet z chorobą węzła. Zagadką dla świadomych kosztów lekarzy jest to, że koszt tej terapii mieści się w zakresie aktualnych interwencji medycznych. W przypadku obu grup wiekowych kobiet ogólny koszt w wysokości mniejszej niż 20 000 USD za rok jakościowy byłby ogólnie do przyjęcia. Rzeczywista efektywność kosztowa może być w rzeczywistości niższa, ponieważ oparliśmy koszty chemioterapii na szacunkach opłat. Inne szeroko akceptowane interwencje medyczne, w których koszty w roku skorygowanym o jakość wynoszącym od 10 000 do 25 000 USD obejmują hemodializę w schyłkowej niewydolności nerek, leczenie choroby wieńcowej z trzema naczyniami, przeszczep szpiku kostnego w ostrych białaczkach nielimfocytowych i leczenie nadciśnienia .43 44 45 46 Lecz jeśli chemioterapia opóźnia jedynie nawrót, wtedy koszt przyrostowy znacząco wzrasta. Czy można wydać ponad 50 000 USD za jeden rok jakości. Alternatywnie, czy można zaakceptować wydawanie 6000 $ na chemioterapię, aby uzyskać mniej niż dwa miesiące życia. Ile jest społeczeństwo skłonne wydać na niewielki potencjalny zysk, skoro wpływ terapii adjuwantowej na przetrwanie jest nieznany. Czy potencjalna korzyść powinna być ograniczona do młodszych kobiet, dla których jest bardziej opłacalna, mimo że kobieta żyjąca w wieku 60 lat może żyć jeszcze przez 22 lata. Ważne jest, aby pamiętać, że te decyzje dotyczą kobiet, które mają do czynienia z przerażającą, szpecącą i często śmiertelną chorobą. Jest to również droga choroba o coraz bardziej kosztownych sposobach leczenia. Decyzje dotyczące leczenia uwzględniające koszty zawsze stanowiły część – nawet niewypowiedzianą – praktyki medycznej. Koszty i preferencje dotyczące ryzyka powinny być częścią dyskusji na temat skuteczności i toksyczności leczenia w tych i wszystkich innych decyzjach podejmowanych przy łóżku chorego47.
Author Affiliations
Z Oddziału Ogólnej Medycyny Wewnętrznej, Departamentu Medycyny (BEH) i Kliniki Onkologicznej Johna N. Daltona, Massey Cancer Center (TJS), Medical College of Virginia, Virginia Commonwealth University, Richmond. Zwróć się z prośbą o przedruk do dr. Hillnera w Wydziale Ogólnej Medycyny Wewnętrznej, Box 170, MCV Station, Richmond, VA 23298.

[przypisy: rentgen zębów bydgoszcz, torbiel nabotha, elektoralna dental clinic ]

0 thoughts on “Skuteczność i efektywność kosztowa chemioterapii wspomagającej u kobiet z niedrobnokomórkowym rakiem piersi – model analizy decyzyjnej ad 12”