1 miesiąc ago

Pacjenci leczeni terapią adiuwantową nadal mają nieznacznie wydłużoną oczekiwaną długość życia, ponieważ częstość nawrotów wzrasta dopiero po 5. roku życia. Przy tak mniej optymistycznym założeniu chemioterapia jest korzystna tylko wtedy, gdy względna skuteczność przekracza 10 procent; przy podstawowej względnej skuteczności 30% korzyści wynosi około 1,7 jakości – miesięcy. Powodem tej niewielkiej korzyści jest to, że kara za obniżoną jakość życia związaną z chemioterapią jest natychmiastowa, podczas gdy korzyść z poprawy przeżycia wolnego od choroby występuje później i jest dyskontowana. Tabela 4. Tabela 4. Analiza wrażliwości na koszty i skorygowaną pod względem jakości korzyść z chemioterapii * Ponieważ nie ma zgody co do poprawnych szacunków dla kilku kluczowych zmiennych używanych w naszych analizach, przeprowadziliśmy analizy wrażliwości z wykorzystaniem najlepszych i najgorszych wyników. kombinacje przypadków nawrotu i skuteczności leczenia (Tabela 4). Ponadto preferencje dotyczące ryzyka mogą się znacznie różnić u kobiet. Dlatego oceniliśmy różne kombinacje stóp dyskontowych i obniżek jakości życia związanych z chemioterapią (Tabela 4).
Pytania pacjentów
Nasz model analizy decyzji umożliwia lekarzom i pacjentom zbadanie istotnych problemów klinicznych, nawet jeśli dane z badań klinicznych nie są kompletne. Postawiliśmy je w formie pytań, które kobiety mogą zadawać swoim lekarzom. Aby uzyskać odpowiedzi na każde z poniższych pytań, najpierw przyjęliśmy nasze szacunki bazowe, w których ryzyko nawrotu wyniosło 4 procent rocznie, a chemioterapia zmniejszyła ryzyko o 30 procent w ciągu pierwszych pięciu lat, a poprawa przeżywalności o 12 procent w ciągu roku 10.
Jestem gotów zaakceptować początkową toksyczność, jeśli możesz dodać jeden lub dwa lata do mojego życia z chemioterapią. Możesz to zrobić. Prawdopodobnie. Pytanie to oferuje inny sposób oceny spadku jakości życia z powodu chemioterapii. Kobiety, które przeszły chemioterapię cyklofosfamidem, metotreksatem i fluorouracylem, powiedziały, że być może jeden, a już na pewno dwa dodatkowe lata, byłyby wystarczającą korzyścią, aby ponownie poddać się terapii.35 To, czy skuteczność chemioterapii spełnia te progi, zależy od czasu trwania korzyści. Biorąc pod uwagę nasze podstawowe założenie, że świadczenie przysługuje przez pięć lat po leczeniu, chemioterapia musi być co najmniej 33 procent skuteczna dla 45-letnich kobiet i 47 procent skuteczne dla 60-letnich kobiet. Przy optymistycznym założeniu, że korzyść trwa przez całe życie, minimalna skuteczność dla osób w wieku 45 lat spada do 11 procent na rok i 20 procent na dwa lata. Aktualne doniesienia na temat chemioterapii u kobiet z rakiem piersi z ujemnym węzłem wykazują względne korzyści z przeżycia wolnego od choroby od 15 do 45 procent po trzech do pięciu lat7, 9, 10; długoterminowe korzyści z przeżycia są nieznane, ale prawdopodobnie są mniejsze. 11, 12, 21 Jeśli przeżycie bez choroby nie przekłada się na późniejszą korzyść z przeżycia, chemioterapia może nie zapewnić wielkości korzyści, jakich większość kobiet potrzebuje, aby ją wybrać.
Jeśli kwestie jakości życia są dla mnie ważne, zarówno podczas chemioterapii, jak i ewentualnej nawrotu, a jeśli zaakceptuję, że prezent ma większą wartość niż przyszłość (zasada dyskontowania), czy chemioterapia może dodać jednego roku do mojego życia. Prawdopodobnie nie
[przypisy: szpital bródnowski rejestracja, gyncentrum katowice, metafedron wiki ]

0 thoughts on “Skuteczność i efektywność kosztowa chemioterapii wspomagającej u kobiet z niedrobnokomórkowym rakiem piersi – model analizy decyzyjnej ad 8”