Dla 45-letniej kobiety chemioterapia musi być co najmniej 63 procent skuteczna, aby uzyskać dodatkowy rok z dostosowaniem do jakości. Jak omówiono powyżej, zgłoszone korzyści terapii adiuwantowej są znacznie poniżej tych progów. Czas trwania świadczenia ma dramatyczny wpływ na progi. Biorąc pod uwagę optymistyczny pogląd na całe życie, progi dla zysku w jednym skorygowanym o jakość roku spadają do 27% względnej skuteczności dla 45-latków, czyli mniej niż początkowo szacujemy, a 38% dla 60-latków , co udało się osiągnąć w niektórych badaniach. Czy chemioterapia jest wystarczająco skuteczna, aby zwiększyć o 10 procent szansę na bycie wolnym od choroby za pięć lat. Tak, ale tylko dla kobiet wysokiego ryzyka. Chemioterapia adjuwantowa musi być skuteczniejsza niż 55 procent, aby zwiększyć średnią długość życia o 10 procent po pięciu latach. Simes i in. odkryli, że większość kobiet zaakceptowałaby toksyczność chemioterapii adiuwantowej, gdyby korzyści były o 10 procent większe niż pięć lat życia i wolne od choroby35. Ten absolutny zysk w wysokości 10 procent jest nierealistycznym celem dla kobiety przy standardowym ryzyku wznowienie 4 procent rocznie, ponieważ szansa nawrotu lub śmierci w ciągu pięciu lat wynosi około 20 procent. Jednak w przypadku kobiety wysokiego ryzyka można osiągnąć 10-procentowy zysk absolutny. Jeśli stratyfikacja ryzyka mogłaby zidentyfikować kobiety z wysokim ryzykiem nawrotu (10 procent rocznie lub około 50 procent po pięciu latach), terapia adiuwantowa nadal musiałaby być co najmniej 30 procent skuteczna u 45-latków i 37 procent skuteczna w 60 -letni, aby uzyskać 10-procentowy absolutny zysk.
Jeśli mój rak piersi jest mały (.1 cm) i ma dobre czynniki prognostyczne, czy chemioterapia przyniesie jakiekolwiek korzyści. Tak, ale bardzo mało. Stratyfikacja ryzyka w oparciu o wielkość guza i inne czynniki prognostyczne stała się coraz bardziej możliwa i zalecana.36 Guzy nie większe niż cm mają szczególnie dobre rokowanie – około 10 procent nawrotów po 10 latach.25 Z tego względu przyjęliśmy roczne ryzyko nawrotu procenta . Chemioterapia zapewnia 38 dni dobrej jakości dla 45-letnich kobiet i 27 dni jakościowych dla 60-letnich kobiet, przy kosztach od 65 000 do 91,000 USD za rok jakości. Chemioterapia wciąż jest korzystna z powodu bardzo niskiej rocznej szansy na zgon z innych przyczyn. Jako grupa 45-letnia kobieta spodziewa się śmierci zaledwie 2 na 1000 w przyszłym roku. Nawet nowotwór niskiego ryzyka, jeśli nie jest leczony, zwiększa szansę na trzy do pięciu razy śmierć.
Jeśli chemioterapia mnie nie wyleczy, ale po prostu opóźnia się nawrót, czy nadal powinienem ją poddawać. Prawdopodobnie, zwłaszcza jeśli ryzyko nawrotu jest średnie lub wysokie. Ten najgorszy scenariusz bada konsekwencje, jeśli wczesne przeżycie wolne od choroby nie przekłada się na długoterminową korzyść z przeżycia. Może być ogólna korzyść, jeśli lata wolne od choroby przeważają nad wczesną toksycznością. Jednak preferencje ryzyka każdej kobiety mają wielki wpływ na tę równowagę. Aby dokonać świadomego wyboru, kobiety, które są skłonne zaryzykować wczesną toksyczność, muszą wiedzieć, jak skuteczna chemioterapia może być w ich przypadku. Biorąc pod uwagę zmiany w jakości linii na standardowe ryzyko nawrotu u kobiet w wieku 45- i 60-letnim, chemioterapia musi być skuteczna co najmniej 10 procent w opóźnianiu nawrotu choroby, aby przynieść jakąkolwiek korzyść.
[hasła pokrewne: neurovit forum, gyncentrum katowice, szpital bródnowski rejestracja ]

0 thoughts on “Skuteczność i efektywność kosztowa chemioterapii wspomagającej u kobiet z niedrobnokomórkowym rakiem piersi – model analizy decyzyjnej ad 9”