Rozważaliśmy maksymalnie trzy nawroty. Prawie wszyscy pacjenci zmarli w ciągu czterech lat. Pacjenci, którzy zginęli w roku nawrotu, nie wnoszą nic do swoich kredytów netto kohort. W ciągu pierwszego roku kohorty, które otrzymały chemioterapię mogły mieć powikłania związane z leczeniem – niewielka toksyczność, główna toksyczność lub śmierć. Mniejsza toksyczność została zdefiniowana jako silne nudności i wymioty lub osłabienie wystarczające do zmniejszenia aktywności w codziennym życiu, ale nie hospitalizacji, oraz główna toksyczność jako powikłania wystarczające do hospitalizacji. Te stany zdrowia stanowiły krótkotrwałą chorobowość; bez nawrotu raka piersi pacjent powrócił do zdrowia w przyszłym roku modelu.
Modelowanie czasu trwania korzyści z chemioterapii
Podstawowe pytanie brzmi: Jakie jest długoterminowe rokowanie u pacjentów leczonych chemioterapią. Większość badań dotyczących chemioterapii adjuwantowej w przypadku nowotworu bez węzła wykazała wzrost przeżycia wolnego od choroby, ale nie miało wpływu na całkowite przeżycie pod koniec okresu badania. Wielu onkologów uważa, że wyniki te wynikają z niewystarczającej obserwacji i że jeśli pacjenci byliby obserwowani przez wystarczający okres, byłoby oczywistym proporcjonalny wzrost ogólnego czasu przeżycia. To przekonanie opiera się na założeniu, że niektórzy pacjenci są trwale wyleczeni.19 Jest jednak możliwe, że terapia adiuwantowa opóźnia się, ale nie zapobiega ewentualnemu nawrotowi raka piersi. Guz może odpowiadać na chemioterapię w takim stopniu, że staje się klinicznie niewykrywalny, ale ostatecznie komórki, które przeżyły, ponownie zaczynają rosnąć, powodując nawrót kliniczny. Ponieważ guzy mogą być zarówno kinetyczne jak i biochemicznie niejednorodne, oba te wyniki mogą wystąpić. Jeśli tak, początkowa korzyść z przeżycia wolnego od choroby ostatecznie by się zmniejszyła, ale pozostałaby korzyść z całkowitego przeżycia.
Rycina 2. Rycina 2. Alternatywne modele czasu trwania świadczeń z tytułu przerywania leczenia u pacjentów z nowotworem. Nieleczone chemioterapią adiuwantową, rak ma roczne prawdopodobieństwo nawrotu 10% (otwarte kółka). Stałe kółka wskazują krzywą przeżycia, jeśli leczenie ma nieokreśloną lub trwającą całe życie korzyść w zmniejszaniu ryzyka nawrotu o 50 procent. Jeśli leczenie jest korzystne tylko przez pięć lat, uzyskano krzywą przeżycia wskazaną przez stałe kwadraty. Trójkąty wskazują krzywą przeżycia, jeśli leczenie opóźnia nawrót, ale nie ma korzyści w długoterminowym przeżyciu. Do roku 5 krzywych nie można odróżnić od siebie. Po roku 5 wielkość świadczenia z tytułu leczenia jest bardzo różna.
Powtórzyliśmy nasze analizy z każdym z następujących założeń: chemioterapia zwiększa przeżywalność wolną od choroby, ale ma mniejszy wpływ na ogólne przeżycie długoterminowe, chemioterapia przynosi korzyści na całe życie w zmianie zarówno wolnego od choroby i całkowitego przeżycia, a chemioterapia zwiększa przeżywalność bez choroby ale nie zmienia ogólnego czasu przeżycia po 10 latach. Krzywe przeżycia dla czterech hipotetycznych kohort pacjentów z rakiem piersi z rocznym prawdopodobieństwem nawrotu o 10 procent i względną skutecznością początkowego leczenia o 50 procent pokazano na rycinie 2
[hasła pokrewne: rentgen zębów bydgoszcz, szpital bródnowski rejestracja, gyncentrum katowice ]

0 thoughts on “Skuteczność i efektywność kosztowa chemioterapii wspomagającej u kobiet z niedrobnokomórkowym rakiem piersi – model analizy decyzyjnej cd”