Względna skuteczność lub zmniejszenie ryzyka względnego to coroczny spadek ryzyka zachorowania na raka. Całkowita lub całkowita redukcja ryzyka byłaby niższa; przez pierwszy rok wynosiłoby 5 procent (10 procent w grupie nieleczonej w porównaniu z 5 procentami, jeśli wszyscy pacjenci byli leczeni) .20 Przy założeniu, że korzyść z terapii jest ograniczona do pierwszych pięciu lat, ryzyko nawrotu było obniżone o 50 procent w ciągu pierwszych pięciu lat, ale niezmienione w latach 6 do 10. Model maksymalnej korzyści zakłada, że leczenie jest skuteczne w nieskończoność. Modelowanie początkowej korzyści z przeżycia wolnego od choroby, ale brak zmian w długoterminowym przeżyciu wymagał zwiększonego ryzyka nawrotów w późniejszych latach. Dlatego zwiększyliśmy roczne prawdopodobieństwo o 20 procent dla lat 6 do 10. Z tym założeniem, leczone grupy miały większą średnią długość życia ze względu na korzyści terapii w ciągu pierwszych pięciu lat, ale liczba osób pozostałych przy życiu w roku 10 pozostała niezmieniona . Figura 2 pokazuje, że korzyść netto z leczenia, która jest reprezentowana przez powierzchnię pomiędzy dowolnymi krzywymi leczenia i krzywą bez leczenia, różniła się znacznie pomiędzy założeniami. Które podejście należy zastosować. Długotrwałe próby u pacjentów z chorobą węzłową wykazują konsekwentnie większe korzyści z chemioterapii w zwiększaniu przeżycia wolnego od choroby i mniejsze korzyści w poprawie długoterminowego całkowitego przeżycia.21 Ponieważ badania7 8 9 10 u pacjentów z chorobą ujemną na węzeł wykazały korzyści tylko w przypadku przeżycia wolnego od choroby, nie przyjęliśmy żadnych korzyści w długoterminowym całkowitym przeżyciu przez lata po latach obserwacji w opublikowanych raportach. W związku z tym ograniczyliśmy korzyści z chemioterapii związane z przeżyciem przez pierwsze pięć lat po leczeniu i rozważaliśmy alternatywne podejścia w naszych analizach wrażliwości. Analiza wrażliwości jest testem stabilności wyników w zakresie klinicznie istotnych oszacowań prawdopodobieństwa, założeń strukturalnych lub ocen wartościujących. Nasze inne założenia obejmowały: chemioterapia zmienia tylko prawdopodobieństwo pierwszego nawrotu raka piersi, co sprawia, że prawdopodobieństwo powtórzenia drugiego i trzeciego jest takie samo dla obu kohort; że wszyscy pacjenci otrzymujący chemioterapię kończą leczenie, otrzymują pełne dawki terapeutyczne i nie mają długotrwałej niepełnosprawności (chyba że dojdzie do śmiertelnego powikłania); chemioterapia składa się z sześciu cykli leczenia cyklofosfamidem, metotreksatem i fluorouracylem2; że żaden pacjent nie ma drugiego pierwotnego raka piersi; oraz że ta kombinacja chemioterapii nie zwiększa ryzyka wystąpienia nowotworów wtórnych
Podsumowanie danych
Natural History of Node-Negative Breast Cancer
Tabela 2. Tabela 2. Prawdopodobieństwo i koszt nawrotu, powikłania chemioterapii oraz zgon u kobiet z niedrobnokomórkowym rakiem piersi. Ryzyko nawrotu raka piersi zależy od cech biologicznych guza i jest niezależne od wieku pacjenta (Tabela 2) .4, 11 Dla typowego pacjenta roczne prawdopodobieństwo wystąpienia pierwszego nawrotu wynosi od 2 do 7 procent.23, 24, 30 Nasze oszacowane prawdopodobieństwo nawrotu 4 procent rocznie odpowiadało wskaźnikowi bezobjawowego przeżycia wynoszącemu 80,4 procent lub odsetkowi nawrotów 19,6 procent po pięciu latach
[patrz też: troponina normy, mikrocytoza, neurovit forum ]

0 thoughts on “Skuteczność i efektywność kosztowa chemioterapii wspomagającej u kobiet z niedrobnokomórkowym rakiem piersi – model analizy decyzyjnej czesc 4”

1. [..] odnosnik do informacji w naukowej publikacji odnosnie: wybielanie zębów lampą[…]