Zaskakująco, analiza immunocytologiczna wykryła przerzuty u 34 procent pacjentów, u których przypuszczano, że mają zlokalizowaną lub regionalną chorobę (stadium I, II lub III choroby). Ponieważ analiza immunocytologiczna umożliwia ilościowe oznaczenie zawartości guza w szpiku kostnym, byliśmy w stanie wykazać, że ilość komórek przerzutowych była istotna w stosunku do wyniku u pacjentów z chorobą w stadium II lub III, która została zdiagnozowana po ukończeniu jednego roku życia. Jednak obecność komórek nowotworowych w szpiku nie wiązała się ze złym wynikiem u pacjentów z chorobą w stadium I lub u dzieci w stadium II lub III. W analizie immunocytologicznej wykryto także wyższy procent próbek szpiku z przerzutami niż w przypadku konwencjonalnej analizy u pacjentów, u których wiadomo, że mają rozległą chorobę (choroba IV lub IVS), i uzyskano użyteczne informacje prognostyczne na temat pacjentów z chorobą w stadium IV, która została zdiagnozowana przed ich wystąpieniem. rok życia. Zwiększona wrażliwość immunocytologiczna w porównaniu z konwencjonalną analizą wynika przede wszystkim z mieszaniny przeciwciał monoklonalnych, które mogą identyfikować neuroblastom, ale nie z prawidłowymi komórkami szpikowymi.15, 23, 37. Inne czynniki, które przyczyniają się do wrażliwości, to wzbogacenie komórek nowotworowych w jednojądrowe frakcja komórkowa wyodrębniona za pomocą wirowania w gęstości równowagowej23, 38 i badanie co najmniej 200 000 komórek na próbkę. Chociaż wykazano, że biopsja trephine jest bardziej czuła niż standardowe badanie wymazów z aspiratów szpiku kostnego, 13, 39, 40 korzyści przewyższające wymienione powyżej czynniki sprawiają, że analiza immunocytologiczna szpiku jest bardziej czuła niż biopsja.
Niektóre aspekty techniczne analizy immunocytologicznej zasługują na dyskusję. Po pierwsze, ponieważ próbka szpiku musi być reprezentatywna, zalecamy, aby szpik był pobierany z dwóch różnych miejsc13 i aby analizować tylko próbki zawierające ponad 10 milionów komórek jądrzastych na mililitr. Nasze dane sugerują, że analiza immunocytologiczna aspiratów z dwóch miejsc jest wystarczająco czuła, aby wykryć większość klinicznie istotnych przerzutów szpiku kostnego w momencie rozpoznania. Po drugie, immunobarwienie powinno być przeprowadzane za pomocą mieszaniny przeciwciał monoklonalnych, ponieważ minimalizuje to wpływ heterogenności antygenowej w obrębie i pomiędzy guzami, a także zwiększa intensywność barwienia poszczególnych komórek nowotworowych. 15, 22, 37 Po trzecie, zarówno immunobarwienie jak i kryteria morfologiczne powinny może być stosowany do identyfikacji komórek nowotworowych, ponieważ zastosowanie dwóch niezależnych zmiennych maksymalizuje specyficzność testu. Po czwarte, aby uzyskać wysoką czułość, należy ocenić odpowiednią liczbę komórek szpiku. Można to ułatwić przez zastosowanie preparatów cytowirówkowych jednojądrzastych komórek rozdzielonych gradientem gęstości.15, 23, 38. Po piąte, ponieważ udział komórek nowotworowych w szpiku wydaje się być najdokładniejszym czynnikiem w identyfikacji różnych grup prognostycznych, konieczne jest zgłosić liczbę komórek nowotworowych w stosunku do całkowitej liczby analizowanych komórek szpiku. Wreszcie, przygotowanie trwałych szkiełek jest ważne, ponieważ pozwala na powtórzenie oceny i potwierdzenie przez więcej niż jednego obserwatora.
Analiza immunocytologiczna szpiku kostnego może dostarczyć klinicznie użytecznych informacji prognostycznych
[przypisy: metafedron wiki, podskórne gule, rentgen zębów bydgoszcz ]

0 thoughts on “Wartość prognostyczna wykrywania immunocytologicznego przerzutów do szpiku kostnego w nerwiaku płodowym ad 8”