Ogólnie, częstotliwość komórek nowotworowych w dodatnich próbkach szpiku korelowała z klinicznie określonym stadium choroby i z wynikiem; pacjenci z chorobą w stadium IV, którzy mieli najgorszy wynik, również mieli największą częstość przerzutów do szpiku. Większe znaczenie ma identyfikacja podgrup pacjentów w grupie na etapie choroby, którzy mają różne prognozy. W ten sposób można zidentyfikować klinicznie odrębne podgrupy pacjentów z rozpoznaniem stadium II lub III choroby po pierwszym roku życia lub pacjentów z rozpoznaniem choroby IV stadium przed ukończeniem pierwszego roku życia. Znaczenie włączenia wieku w diagnozę i stadium choroby w analizie immunocytologicznej jest podkreślone przez obserwację, że pacjenci z chorobą w stadium I i noworodkami z chorobą w stadium II lub III dobrze się czują niezależnie od tego, czy przerzuty do szpiku były obecne czy nieobecne. W przeciwieństwie do tego pacjenci z chorobą w stadium IV, która została zdiagnozowana po ukończeniu jednego roku życia, wszyscy źle. Inne czynniki prognostyczne, takie jak poziom enolazowy specyficzny dla neuronu w surowicy, poziom 9 ferrytyny w surowicy, liczba kopii genu 10 N-myc, zawartość DNA komórki nowotworowej, 12 i cechy histopatologiczne, 11 należy zbadać w połączeniu z analizą immunocytologiczną szpik kostny w celu określenia ich niezależności i względnego znaczenia. Obecnie zaleca się wykonanie stopniowania klinicznego i przeprowadzenie wielu dodatkowych badań, aby zidentyfikować podgrupy pacjentów z różnymi rokowaniami, szczególnie wśród pacjentów, którzy są włączani do badań klinicznych. Ponieważ nie wszyscy pacjenci z przerzutami do szpiku mają złe prognozy, nie jest właściwe opracowanie nowego systemu klasyfikacji na podstawie przerzutów szpiku, co wykryto w analizie immunocytologicznej.
Oprócz zastosowania do prognozowania, analiza immunocytologiczna będzie miała inne zastosowania kliniczne. Serialną analizę immunocytologiczną można wykorzystać do określenia odpowiedzi na leczenie, ponieważ większość pacjentów ma zajęcie szpiku kostnego w momencie rozpoznania. Szybkość i rozległość klirensu komórek nowotworowych może dostarczyć dodatkowych informacji prognostycznych i miary skuteczności różnych terapii. Analiza immunocytologiczna służy jako czuły środek do monitorowania usuwania komórek nowotworowych z autologicznego szpiku ex vivo, a zatem jest niezbędna w programach, w których po intensywnej terapii następuje ratowanie autologicznym szpikiem.23, 41 42 43 44 45 Na koniec, odpowiednimi przeciwciałami, Analiza immunocytologiczna może być stosowana do wykrywania zajęcia szpiku w różnych nowotworach. Na przykład, mieszanina przeciwciał monoklonalnych użytych w tym badaniu umożliwiła wykrycie przerzutów szpiku u pacjentów z siatkówczakiem i pacjentami z prymitywnym guzem neuroektodermalnym, a zatem może okazać się użyteczna klinicznie u pacjentów z tymi chorobami. Niedawne badania dotyczące drobnokomórkowego raka płuca i raka piersi wykazały również, że analiza szpiku za pomocą przeciwciał monoklonalnych poprawia wykrywanie przerzutów w porównaniu z konwencjonalną analizą 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56
To badanie dalej ilustruje biologiczną heterogenność nerwiaków niedojrzałych. W szczególności dobry wynik w niektórych podgrupach pacjentów z komórkami nowotworowymi w szpiku (pacjentów z chorobą w stadium I i noworodkami z stadium II lub III) jest zaskakujący
[patrz też: podskórne gule, polmed targowa, mariusz wlazły facebook ]

0 thoughts on “Wartość prognostyczna wykrywania immunocytologicznego przerzutów do szpiku kostnego w nerwiaku płodowym ad 9”