1 miesiąc ago

Wyniki analizy immunocytologicznej szpiku kostnego nie były stosowane w ocenie klinicznej. Wszyscy pacjenci z chorobą stopnia I, a większość z chorobą w stadium II lub IVS leczono operacyjnie; kilka z chorobą w stadium II lub IVS otrzymało miejscowe naświetlanie lub chemioterapię według uznania lekarza kierującego (grupa badań nad rakiem dziecięca nie dysponowała badaniem terapeutycznym otwartym na pacjentów z chorobą stopnia I, II lub IVS). Pacjenci z chorobą w III lub IV stadium leczenia byli leczeni zgodnie z protokołami z grupy badań nad rakiem u dzieci (CCG-321P, CCG-323P lub CCG-321P3), którzy stosowali konwencjonalną chemioterapię, chirurgię i lokalne napromienianie. Środki chemioterapeutyczne stosowane w tych protokołach obejmowały cyklo-fosfamid, winkrystynę, dakarbazynę, melfalan, tenipozyd i doksorubicynę.
Szpik kostny do konwencjonalnej analizy przez badanie rozmazu i do analizy immunocytologicznej pobierano z tylnego grzebienia biodrowego w tym samym miejscu, ale w oddzielnych strzykawkach; próbki z biopsji trepanowej uzyskano z sąsiedniego miejsca. Do analizy immunocytologicznej pobierano szpik z dwóch różnych miejsc (zwykle prawego i lewego grzbietu biodrowego) do probówek zawierających heparynę wolną od środków konserwujących (100 jednostek na mililitr szpiku), łączono i natychmiast wysyłano w temperaturze pokojowej przez nocny nośnik (zwykle czas transportu, 24 godziny, maksimum, 48) do centralnego laboratorium wykonującego wszystkie analizy (University of California w Los Angeles).
W badaniu wzięło udział sto dziewięćdziesiąt siedem z 228 pacjentów, od których uzyskano szpik kostny. Dziesięciu pacjentów zostało wykluczonych, ponieważ informacje o diagnozie lub ocenie zaawansowania były niepełne, a 21 zostało wykluczonych z analizy immunocytologicznej, ponieważ nie można było ocenić ich aspiratów szpiku z powodu niewyraźnej morfologii komórek lub niedoboru komórek (16 pacjentów w stopniu IV, 2 w stopniu III, i 3 w etapie II). Konwencjonalne testy szpiku wykazały występowanie przerzutów u 11 z 16 wykluczonych pacjentów z chorobą stopnia IV, a wskaźnik przeżycia bez progresji choroby u tych 16 pacjentów nie różnił się od częstości u 84 pacjentów z chorobą w stadium IV, którą badaliśmy.
Przygotowanie i immunobarwienie szpiku kostnego
Szpik kostny przetwarzano w celu uzyskania immunobarwienia po otrzymaniu, przez rozcieńczenie 20 ml zrównoważonego roztworu soli Hanksa zawierającego 2 procent płodowo-cielęcej surowicy, nałożenie warstwy na 15 ml Ficoll-Hypaque i odwirowanie przy 600 xg przez 15 minut. Jednojądrzaste komórki zebrane z fazy między Ficoll-Hypaque i pożywką przemyto dwukrotnie zrównoważonym roztworem soli Hanksa z surowicą płodową, odwirowano przy 300 xg przez 10 minut, zawieszono w pożywce L15 z 15% surowicą płodową stężenie 2 x 106 komórek na mililitr i zliczono przy użyciu błękitu trypanowego. Ta procedura rozdzielania powoduje 2,5-krotne wzbogacenie komórek nerwiaka niedojrzałego w szpiku kostnym
Mieszaninę przeciwciał monoklonalnych 390, 459, HSAN 1.2 i 126-4 (20 .g każdego przeciwciała na 106 komórek) dodano do 1,5 ml zawiesiny komórek jednojądrzastych i inkubowano w temperaturze pokojowej przez 30 minut. Po inkubacji komórki przemywano dwukrotnie pożywką L15 z 2 procentami surowicy płodowo-cielęcej, wirowano na szkiełkach nakrywkowych (50 000 komórek jądrzastych na szkiełko nakrywkowe) i przechowywano w 4 ° C
[więcej w: troponina normy, mariusz wlazły facebook, marvit wołomin ]