Początkowo całkowitą liczbę komórek w preparacie Cytospin oznaczono również przez zliczenie komórek w czterech reprezentatywnych polach 250 na 250 .m (za pomocą siatki krzyżowej). Następnie jednak, ponieważ liczba osadzonych komórek była wysoce zgodna, a zmiany były łatwo wykrywane podczas kontroli, komórki zliczano tylko wtedy, gdy rozkład komórek wskazywał na potencjalną zmienność. Analiza statystyczna
Procent komórek neuroblastoma wybarwionych immunologicznie przez poszczególne przeciwciała monoklonalne porównano z odsetkiem wybarwionym mieszaniną wszystkich czterech przeciwciał przy użyciu testu proporcji chi-kwadrat. Czułość analizy konwencjonalnej (badanie wymazu i biopsja) w wykrywaniu przerzutów porównywano z czułością analizy immunocytologicznej za pomocą testu chi-kwadrat McNemara dla dopasowanych par .5 Przebadano korelację stężenia komórek nowotworowych z klinicznym stadium choroby. za pomocą nieparametrycznego testu Wilcoxona lub Kruskala-Wallisa dla danych rankingowych.26
Rezultat został przewidziany zgodnie ze standardowymi technikami trybu życia opartymi na procedurze Kaplana-Meiera. Przeżycie bez progresji choroby (przeżycie wolne od progresji) zostało użyte jako punkt końcowy w tych analizach i zostało określone jako przeżycie bez wzrostu istniejącej zmiany o więcej niż 25 procent lub rozwój nowej zmiany. Różnice w wynikach tabeli doświadczeń zostały porównane przez statystykę log-rank opracowaną przez Mantela, Peto i Coxa. 27, 28 Wszystkie analizy statystyczne wykorzystywały dwustronne testy.
Rezultat dla 167 pacjentów był znany; jednak 7 osób, które zmarły zostały wyłączone z analizy tabeli życia, ponieważ przyczyna zgonu była niezwiązana z progresją nowotworu (śmierć była spowodowana toksycznością związaną z przeszczepem szpiku kostnego u 3 pacjentów, zapalenie płuc w 2, zaburzenie nerwowo-mięśniowe w 1, i wypadek samochodowy w 1). Zdefiniowano dwie grupy pacjentów: jedna grupa miała chorobę zlokalizowaną lub regionalną (10 pacjentów na etapie I, 25 na etapie II i 30 na etapie III), a druga na chorobę rozsianą (84 pacjentów na etapie IV). 11 pacjentów z chorobą w stadium IVS, których wyniki były znane, oceniano osobno. Chociaż zastosowano więcej niż jeden protokół chemioterapii w Grupie Badawczej dla Dzieci z Nowotworami (u pacjentów z chorobą III lub IV stopnia), wynik był ten sam; w związku z tym dane zebrano w celu analizy zależności między wynikami analizy immunocytologicznej a przeżywalnością bez progresji. Przeżycie wolne od progresji, wiek w momencie rozpoznania i płeć równoczesnych pacjentów, którzy nie byli w tym badaniu, których szpik kostny był testowany za pomocą analizy immunocytologicznej, porównywano z wynikami pacjentów, których szpik nie był tak przetestowany, aby określić, czy badani byli reprezentatywni dla wszystkich pacjentów. . Obliczony czas przeżycia bez progresji w badanej grupie był podobny do tego u pacjentów z równoległą, nie poddaną badaniu grupą, u których występowała choroba III lub IV stadium zaawansowania (p = 0,73), a także u pacjentów z neuroblastem stopnia 1., II lub IVS.3. 4 5 6 Rozkład wieku i płci w obu grupach również był porównywalny. Tak więc badane próbki szpiku kostnego charakteryzowały pacjentów z nerwiakiem zarodkowym.
Czułość, swoistość i odtwarzalność analizy immunocytologicznej
Mieszanina czterech przeciwciał monoklonalnych (390, 459, HSAN 1.2 i 126-4) została wykorzystana do barwienia immunologicznego, ponieważ badania z czterema liniami komórek ludzkich neuroblastoma wykazały, że intensywność barwienia i odsetek wybarwionych komórek nowotworowych były znacząco wyższe, gdy zastosowano tę mieszaninę, niż gdy każde przeciwciało stosowano osobno (dane nie pokazane)
[hasła pokrewne: podskórne gule, pimafucort maść, troponina normy ]

0 thoughts on “Wartość prognostyczna wykrywania immunocytologicznego przerzutów do szpiku kostnego w nerwiaku płodowym czesc 4”

1. Czytałem, że witamina c zażywana w zbyt dużej ilości wywołuje biegunkę.